زییین به این دنیا پا گذاشت تا خود دنیایی شود برای خلق و تولد هرآنچه که اصالت و هنر والای ایرانی را به نمایش می گذارد.

اکنون این مجموعه هنری شش سال از تولدش می گذرد و در این شش زادگاه بسیاری از آثار هنری و صنایع دستی سنتی – مدرن بوده است.

در این نوشتار قصد داریم این سرزمین خوش آب و رنگ را برای شما توصیف و تشریح کنیم.

زییین چگونه شکل گرفت؟

ایده راه اندازی این مجموعه از سال ‍۱۳۸۹ در ذهن آرش حیدریان شکل گرفت. این ایده متاثر از دیدن کانسپت استورهایی در کشورهای مختلف دنیا بود که در آن می توان با فرهنگ و سبک زندگی مردم یک کشور آشنا شد.

قبل از راه اندازی این مجموعه هنری، درباره فرهنگ و سبک زندگی ایران چنین استورهایی وجود نداشت و همین موضوعی عاملی برای خلق زییین شد.

زییین متولد شد تا خانه های مدرن امروزی رنگ سنت های ایرانی را به خود گرفته و دکوراسیونی اصیل تر از همیشه را در خود جای دهند. زییین با طراحی و تولید صنایع دستی مدرن توانسته جای خود را در بسیاری از خانه ها باز کند.

مجموعه هنری زییین

گسترش مجموعه

از ابتدای فعالیت این مجموعه هنری تاکنون روند طراحی و تولید کالاها تغییر یافته است. به گونه ای که؛ این مجموعه در آغاز با همکاری ۲۴ هنرمند کار خود را آغاز و امروز با بیش از ۸۰ هنرمند و ۱۷ آرتیزان همکاری دارد.

به طور کلی می توان گفت که تامین کالاهای  این مجموعه  روز به روز در حال گسترش است و این موضوع سه دلیل عمده دارد: ۱- گسترش ابعاد کسب و کار و تعداد تنوع مشتریان ۲-نیاز به رقابت پذیری به دلیل افزایش تعداد فروشگاه ها و محصولات مشابه در بازار ۳- ارزش های برند زییین

گفتنی است که ایجاد توسعه پایدار در توسعه روستاها و جوامع محلی از طریق حفظ و ترویج صنایع دستی منطقه و حمایت از آرتیزان ها برای ارتقا کیفیت برای ارتقا کیفیت محصولات تولیدی‌شان و کمک به رشد اقتصادی کسب و کار آن ها، از ارزش های برند زییین هستند.

هنرمندان و استدیو طراحی زییین

مجموعه زییین در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ تنوع کالایی دارد. این محصولات در حال حاضر از سه منبع اصلی هنرمندان، آرتیزان ها و زییین دیزاین استدیو تامین می شود.

در استدیو طراحی این مجموعه طراحان صنعتی و کارشناسان صنایع دستی، محصولاتی را برای مجموعه زییین براساس ترند بازار و سلیقه و ارزش های برند این مجموعه طراحی می کنند. بخشی از این محصولات توسط آرتیزان ها و بخش دیگری نیز توسط کارگاه مجموعه تولید می شود.

یکی از مزیت های تولید محصولات در استدیو طراحی زییین این است که این مجموعه امکان تلفیق صنایع دستی مختلف را به دلیل همکاری با آرتیزان های مختلف در یک محصول دارد.

 

نیلوفر فلاح

چشم اندازها

این مجموعه هنری مدام در حال برنامه ریزی و جستجو برای افزودن محصولات جدید است. هم اکنون بیشتر تمرکز توسعه ای محصولات بر روی آرتیزان ها و همچنین تولیدات مجموعه زییین در قالب زییین دیزاین استدیو است.

تاسیس فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در شهرهای مهم ایران از برنامه های توسعه زییین است. این مجموعه قصد دارد این فروشگاه ها با یکدیگر متفاوت باشند و سبک زندگی منطقه خود را بازتاب دهند. فروشگاه های هر منطقه براساس تولیدات محلی و سلیقه منطقه چیدمان می شوند.